Me + you forever - Episode 1

Tumblr_lhci1u0wbm1qazlb9o1_500_large

- Gumman, hjälper du mig med disken efter maten? Sa mamma vänligt och log mot mig när vi satt och åt.
- Nej. Sa jag bestämt, utan att kolla på henne.
- Kom igen, sluta tjura. Det är ju din tur idag.
- Vafan tror du?! Att du kan bestämma vad JAG ska göra, jag gör vad jag vill, live with it. Sa jag och reste mig hastigt upp från stolen, sedan rusade jag upp till mitt rum.

Mamma tror att hon kan bestämma i princip vad som helst nu när pappa inte lever längre, han gick bort i cancer förra året och sen dess har hon tjatat nästan varje dag. Pappa var allt för mig, han var som min bästis. Vi kunde prata om vad som helst och umgås i flera timmar varje dag. Jag känner mig halv utan honom, som ett pussel som saknar en bit.. Min lillasyster Annie däremot, hon tjurar aldrig, glad som en lärka hela tiden. Det kan vara störande, eftersom jag helst skulle vilja ha någon att prata med, dessvärre finns det INGEN jag varken kan umgås eller prata med. Mina gamla vänner dissade mig pga. att jag började skolka för ett halvår sedan. Jag vet inte riktigt varför jag började med det, men det känns så skönt att slippa skolan och tänka tillbaks när jag och pappa var med varandra.. Vi brukade ligga bredvid varandra i våran trädgård mitt i natten och kolla på alla stjärnor. Det var så mysigt..

Jag avslutade mitt dagdrömmande och satte mig upp i sängen. Jag greppade tag om min iPhone och handväska, sedan gick jag ner för trappan, öppnade dörren och innan jag gick ut kom mamma ut i hallen och kollade frågande på mig.

- Och vart ska denna unga dam ta vägen såhär sent? Sa hon med armarna i kors.
- Ingenstans, sa jag och skulle precis sätta foten över tröskeln då mamma tog tag i min högerarm.
- Släpp mig. Sa jag och röck mig loss ur hennes grepp.

Mamma stängde dörren och gick tillbaka till TV-tittandet. Hon är van vid detta, därför stoppade hon mig inte.
Jag la ner mobilen i väskan och knallade iväg till stranden, favoritstället just nu. Sedan satte jag mig ner i den svala, mjuka sanden och tog av mig mina rosa flip-flops, jag grävde ner fötterna i sanden och kollade ut över horisonten.

Jag var på väg att slumra till men när två unga killar i min ålder gick förbi kvicknade jag fort till.

- Eyy! Ska du ha en öl? Ropade en av brunetterna.
- Fan, du skulle inte frågat henne! Du ser väl att hon är för ung? Hörde jag den andra killen viska tillbaka, han var söt, brunett med hasselbruna ögon..
- J..jaa.. Sa jag och ställde mig upp, borsta bort sanden på mina jeans och gick iväg mot deras håll.
Ska sova nu, därför blev det rätt så kort!

Vad tycker ni hittills? Bra eller dåligt?
KOMMENTERAAAA!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: X

ASBRA !! MER, MER, MER !!!! :)

2011-03-02 @ 20:33:51
Postat av: E

JÄTTEBRAA!!

mera mera mera!!

2011-03-02 @ 22:50:30
Postat av: Sofia

grymt!

2011-03-03 @ 03:10:20
URL: http://justindbstories.blogg.se/
Postat av: Anonym

jätte braa meen jag tycker inte hon ska dricka !!

meer vill veta fortsättningen !!

2011-03-03 @ 07:45:13
Postat av: Anonym

Mer mer mer!

2011-03-03 @ 08:48:19
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!

2011-03-03 @ 16:52:00
Postat av: Stina

Meeer meeer meeer

2011-03-03 @ 21:21:28
URL: http://novelljustin.blogg.se/
Postat av: Maja Bieber

braa!! gillar jätte mycke!!!

2011-03-12 @ 08:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback